Jag hade skruvat mycket Derbi på senaste tiden, så jag kände att jag ville ha en Rieju och skruva med. Samt att jag hade en hel del AM6-delar i hyllorna som jag ville få använding av. Så jag började leta rätt på en Rieju (modell kvittade) som låg i rätt prisbild och avstånd. Fann till slut en Rieju MRX i Vingåker, så hämtade den några dagar senare för 1500kr. Det var ett rullande chassi, men 90% av sakerna saknades... Ingen motor, elektricitet, bromsok, hjulaxel, reglage m.m. Dåliga kåpor och sprucken sadel! En del hade jag i hyllorna, men inte allt. Så det var bara att börja beställa från Twostroke.se!

Utseendet ska vara original, fabriksnytt med min egna personliga touch. Sen men ett rejält trim!  


Setup:
Motor : Minarelli AM6
Vev : Barikit Vevparti (Competition) 46mm  
Växellåda : AM6 original
Koppling : Original med MHR Fjädrar.
Tändning : Ducati Tändsystem med Division Performance CDI
Cylinder : Division Bigbore omstrokad till 90cc
Bränsle : 95 oktan med Castrol Power1 Racing 2-taktsolja.
Insug : RQ Insug Short Neck
Förgasare : 28mm PWK
Reeds : Stage6 VForce3
Avgasrör : Bidalot Racing Factory MX

Film på hela renoveringen finns här!